Skip to main content
Conflictcontrol

Uit de dienstverlening die BizonDer Mediation aanbiedt blijkt dat conflicten onvermijdelijk zijn en zich voordoen waar mensen samenwerken. De vraag is dan of het voor organisaties en hun medewerkers en/of zakenrelaties mogelijk is om de escalatie tot een conflict te voorkomen?

Hoe blijf je constructief communiceren? Lukt het om naar elkaar te blijven luisteren? Hoort men wat er gezegd wordt? Of wat men eigenlijk bedoelt te zeggen?

Met ConflictControl wordt beoogd organisaties mee te nemen in een gewenste cultuur en omgangsvormen te realiseren gedurende constructieve en productieve gesprekvoering.

De methode van ConflictControl is niet alleen op het operationele deel gelegen waarin gespreksvaardigheden aan de orde komen voor o.a. leidinggevenden. Het haakt ook nadrukkelijk in op het HRM-beleid van de organisatie. In arbeidscontracten kunnen clausules worden opgenomen over het afhandelen van conflicten. Verder kunnen in het opleidingsplan onderwerpen opgenomen worden over de mogelijkheid om vaardig te zijn in de-escalerende gespreksvoering. Daarnaast kan bij de grotere ondernemingen de strategisch keuze worden genomen om specifieke taken toe te bedelen aan medewerkers om als interne bemiddelaars te kunnen optreden.