Skip to main content
Algemene voorwaarden
Artikel 1. Definities
  1. In de algemene voorwaarden wordt verstaan onder:
  • Opdrachtgever; de partij die de opdracht geeft, ook genaamd klant.
  • Opdrachtnemer; BizonDer Mediation, gevestigd te Bosweg 15 Elst (Ut). Geregisterd bij kamer van koophandel onder nummer 75952912.
  • Overeenkomst c.q. Opdracht: de overeenkomst van opdracht waarbij Opdrachtnemer zich jegens Opdrachtgever verbindt werkzaamheden te verrichten.
Artikel 2. Toepasselijkheid
  1. Deze algemene voorwaarden gelden voor iedere overeenkomst tussen de Opdrachtnemer en de Opdrachtgever en voor alle werkzaamheden die de Opdrachtnemer uitvoert.
  2. Deze algemene voorwaarden zijn eveneens van toepassing op alle overeenkomsten voor de uitvoering waarvan de Opdrachtnemer diensten van derden betrekt.
  3. Eventuele afwijkingen op deze algemene voorwaarden zijn slechts geldig indien deze uitdrukkelijk schriftelijk of per e-mail zijn overeengekomen.
  4. De toepasselijkheid van eventuele algemene voorwaarden van de Opdrachtgever wordt nadrukkelijk van de hand gewezen.
  5. Indien een of meerdere van de bepalingen in deze algemene voorwaarden nietig zijn of vernietigd worden, blijven de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden geheel van toepassing. De nietige of vernietigde bepalingen zullen door de Opdrachtnemer vervangen worden, het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepaling(en) worden hierbij zoveel mogelijk in acht genomen.
  6. De Opdrachtnemer heeft het recht gedurende deze overeenkomst eenzijdig wijzigingen aan te brengen aan de algemene voorwaarden.
  7. Deze algemene voorwaarden blijven onverkort van toepassing ook als de Opdrachtnemer niet steeds de strikte naleving van deze voorwaarden verlangt. De Opdrachtnemer verliest ook niet het recht om in toekomstige, al dan niet soortgelijke, gevallen de strikte naleving van deze algemene voorwaarden te verlangen.
Artikel 3. Aanbod of offerte
  1. Ieder aanbod of offerte van de Opdrachtnemer is vrijblijvend, tenzij anders is aangegeven.
  2. Indien op de website, in andere publicaties of aanbiedingen en offertes van de Opdrachtnemer een kennelijke fout of vergissing staat, bindt dit de Opdrachtnemer niet.
Artikel 4. Totstandkoming van de overeenkomst
  1. De Overeenkomst wordt gevormd door deze algemene voorwaarden tezamen met de opdrachtbevestiging/offerte en komt tot stand op het moment dat de door de Opdrachtnemer en de Opdrachtgever getekende opdrachtbevestiging/offerte door de Opdrachtnemer retour is ontvangen, schriftelijk dan wel per e-mail. Zolang de opdrachtbevestiging/offerte niet retour is ontvangen, behoudt de Opdrachtnemer zich het recht voor haar capaciteit elders in te zetten.
  2. De opdrachtbevestiging/offerte is gebaseerd op de ten tijde daarvan door de Opdrachtgever aan de Opdrachtnemer verstrekte informatie. De opdrachtbevestiging/offerte wordt geacht de Overeenkomst juist en volledig weer te geven.
  3. Indien de Opdracht mondeling is verstrekt, dan wel indien de getekende opdrachtbevestiging/offerte nog niet retour is ontvangen, wordt de Opdracht geacht te zijn tot stand gekomen onder toepasselijkheid van deze algemene voorwaarden op het moment dat de Opdrachtnemer op verzoek van de Opdrachtgever met de uitvoering van de Opdracht is gestart.
  4. De Overeenkomst komt in de plaats van, en vervangt, alle eerdere voorstellen, correspondentie, afspraken, of andere communicatie, schriftelijk dan wel mondeling gedaan.
  5. Alle mediations die door de Opdrachtnemer worden gefaciliteerd, worden gevoerd in overeenstemming met het reglement en gedragsregels van het Mediators federatie Nederland (MfN). Voor aanvang van iedere mediation, of althans tijdens de eerste bijeenkomst van alle betrokkenen, zal de mediation overeenkomst worden ondertekend, waarmee alle betrokkenen tevens akkoord gaan met deze Algemene Voorwaarden. Tevens zullen de gedragsregels, fysiek dan wel digitaal ter beschikking worden gesteld.
Artikel 5. Medewerking van Opdrachtgever
  1. De Opdrachtgever dient er voor zorg te dragen dat alle gegevens en bescheiden, welke de Opdrachtnemer overeenkomstig haar oordeel nodig heeft, of waarvan de Opdrachtgever redelijkerwijs hoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het correct en tijdig uitvoeren van de verleende Opdracht, tijdig en in de door de Opdrachtnemer gewenste vorm aan de Opdrachtnemer ter beschikking worden gesteld. Alle extra kosten die de Opdrachtnemer moet maken omdat de benodigde gegevens niet tijdig en/of niet volledig worden aangeleverd, komen voor rekening van de klant/de Opdrachtgever
  2. De Opdrachtgever dient er voor zorg te dragen dat de Opdrachtnemer onverwijld wordt geïnformeerd over feiten en omstandigheden die in verband met de correcte uitvoering van de Opdracht van belang kunnen zijn en onthoudt zich van gedragingen die het de Opdrachtnemer onmogelijk maakt de Opdracht naar behoren uit te voeren.
  3. Tenzij uit de aard van de Opdracht anders voortvloeit is de Opdrachtgever verantwoordelijk voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de aan de Opdrachtnemer ter beschikking gestelde gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn en zal de Opdrachtgever, de Opdrachtnemer direct informeren over feiten en omstandigheden die in verband met de uitvoering van de overeenkomst van belang kunnen zijn.
  4. De Opdrachtgever dient er voor zorg te dragen dat de Opdrachtnemer wordt voorzien van kantoorruimte en overige faciliteiten die naar het oordeel van de Opdrachtnemer noodzakelijk of nuttig zijn om de Overeenkomst uit te voeren en die voldoen aan alle daaraan te stellen (wettelijke) vereisten.
  5. Tenzij uit de aard van de Opdracht anders voortvloeit zal de Opdrachtgever het door de Opdrachtnemer noodzakelijk geachte personeel inzetten dan wel laten inzetten.
  6. De Opdrachtgever zal de Opdrachtnemer en de natuurlijke personen die werkzaam, dan wel verbonden zijn bij de Opdrachtnemer niet als getuige oproepen in een eventuele gerechtelijke procedure.
Artikel 6. Uitvoering van de overeenkomst
  1. Alle werkzaamheden die door de Opdrachtnemer worden verricht, worden uitgevoerd naar beste inzicht en vermogen overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap. Ten aanzien van de beoogde werkzaamheden is sprake van een inspanningsverplichting en geen resultaatsverplichting aan de zijde van de Opdrachtnemer.
  2. De Opdrachtnemer zal nimmer gehouden zijn om werkzaamheden uit te voeren die in strijd komen met haar professionaliteit, een recht van derden, een wettelijke plicht of hetgeen in het maatschappelijk verkeer betamelijk is.
  3. De Opdrachtnemer zal op dezelfde wijze zorgdragen voor bewaring en gebruik, bewerking en verwerking van zaken die aan de Opdrachtnemer door of vanwege de klant zijn toevertrouwd, als voor haar eigen zaken.
  4. De Opdrachtnemer bepaalt de wijze waarop en door welke medewerker(s) de Opdracht wordt uitgevoerd, doch houdt daarbij rekening met de door de Opdrachtgever kenbaar gemaakte wensen.
  5. Indien het de Opdrachtnemer door onvoorziene omstandigheden, waaronder (doch niet beperkt tot) ziekte en ongeval, onmogelijk is de overeengekomen werkzaamheden tijdig te verrichten, zal de Opdrachtnemer, de Opdrachtgever hiervan in kennis stellen en in goed onderling overleg met de Opdrachtgever nieuwe afspraken maken over de hervatting van de werkzaamheden, dan wel in goed onderling overleg met de Opdrachtgever (deels) een plaatsvervanger aanstellen. De Opdrachtnemer garandeert echter geen vervanging.
  6. Indien en voor zover een goede uitvoering van de Opdracht dit vereist, is de Opdrachtnemer gerechtigd bepaalde werkzaamheden te laten verrichten door derden. Bij het inschakelen van derden zal de Opdrachtnemer hierover vooraf overleg voeren met de Opdrachtgever.
  7. De Opdrachtnemer houdt ter zake van de Opdracht een werkdossier aan met daarin kopieën van relevante documenten, dat eigendom is van de Opdrachtnemer.
Artikel 7. Honorarium
  1. Het honorarium van de Opdrachtnemer is exclusief onkosten van de Opdrachtnemer en exclusief declaraties van door de Opdrachtnemer ingeschakelde derden.
  2. Alle vermelde prijzen en tarieven zijn exclusief omzetbelasting en andere heffingen welke van overheidswege kunnen worden opgelegd.
  3. De Opdrachtnemer heeft het recht haar prijzen of tarieven periodiek aan te passen. Voor de inwerkingtreding van de nieuwe prijzen of tarieven zal de Opdrachtgever schriftelijk of via de e-mail op de hoogte worden gebracht van deze wijzigingen. De Opdrachtgever heeft de mogelijkheid de overeenkomst tegen de dag waarop de nieuwe prijzen of tarieven in werking treden, te ontbinden indien de Opdrachtgever niet akkoord gaat met de wijziging. De ontbinding dient schriftelijk of via de e-mail te geschieden en binnen 14 dagen nadat de Opdrachtgever kennis had van de wijziging.
Artikel 8. Wijziging woonadres of factuuradres
  1. Als er sprake is van een wijziging in het woon- of factuuradres van de Opdrachtgever dan dient de Opdrachtgever zo spoedig mogelijk het nieuwe woon-, verblijf- of vestigingsplaats en/of nieuwe factuuradres schriftelijk of via de e-mail aan de Opdrachtnemer mede te delen, in ieder geval ruim voor de daadwerkelijke wijziging.
Artikel 9. Afzeggen van een afspraak
  1. Ingeval een overeengekomen afspraak met de Opdrachtnemer vanuit de Opdrachtgever niet door kan gaan, dient de Opdrachtgever deze afspraak minimaal 24 uur voor het tijdstip van de afspraak telefonisch af te zeggen. Wordt een afspraak door de Opdrachtgever minder dan 24 uur voor het tijdstip van de afspraak afgezegd, dan wordt het uurtarief van de Opdrachtnemer, vermenigvuldigd met het aantal uur dat voor de afspraak gereserveerd stond, alsmede eventuele overige kosten welke gerelateerd zijn aan de afspraak, aan de Opdrachtgever in rekening gebracht.
Artikel 10. Tussentijdse wijziging van de overeenkomst
  1. Indien tijdens de uitvoering van de Overeenkomst blijkt dat, voor een behoorlijke uitvoering, het noodzakelijk is om de overeengekomen te verrichten werkzaamheden te wijzigen of aan te vullen, zullen partijen tijdig in onderling overleg de Overeenkomst op de benodigde aspecten aanpassen. Hierbij zal de Opdrachtgever door de Opdrachtnemer, zo mogelijk van tevoren, geïnformeerd worden indien deze wijziging financiële of kwalitatieve gevolgen heeft.
Artikel 11. Betaling
  1. Betaling door de Opdrachtgever dient, zonder aftrek, korting of schuldverrekening te geschieden binnen 14 dagen na factuurdatum. Bezwaren tegen de hoogte van de ingediende factuur schorten de betalingsverplichting van de Opdrachtgever niet op.
  2. Indien overeengekomen is dat betaling in termijnen mag plaats vinden, dan dient de Opdrachtgever uiterlijk op de overeengekomen betaaldata te betalen. Indien de Opdrachtgever niet overeenkomstig het overeengekomen betaalschema betaalt, dan is de Opdrachtgever in verzuim en is het totaal verschuldigde bedrag direct opeisbaar.
  3. De Opdrachtnemer kan van de Opdrachtgever een aanbetaling verlangen. Indien de opdrachtgever de aanbetaling of een tussentijdse factuur niet tijdig betaalt, dan heeft de Opdrachtnemer het recht de uitvoering van de Overeenkomst op te schorten totdat het volledige openstaande bedrag voldaan is. De Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor de eventuele schade die de Opdrachtgever lijdt door deze opschorting en de verplichting tot betaling blijft onverminderd van kracht.
  4. Indien de opdrachtnemer de uit hoofde van de Overeenkomst verschuldigde bedragen niet tijdig betaalt, is deze, zonder dat aanmaning of ingebrekestelling noodzakelijk is, over het opeisbare bedrag de wettelijke handelsrente ex art. 6:119a BW verschuldigd onverminderd de overige rechten van de Opdrachtnemer. De Opdrachtgever die als consument handelt, is de wettelijke rente ex artikel 6:119 BW verschuldigd. Daarnaast is de Opdrachtgever verplicht tot vergoeding van de door de Opdrachtnemer gemaakte, zowel gerechtelijke als buitengerechtelijke incassokosten. Voor de hoogte van de buitengerechtelijke (incasso)kosten geldt het volgende:
    • voor zover de Opdrachtgever handelt als Consument, maakt de Opdrachtnemer aanspraak op een bedrag gelijk aan de wettelijke maximaal toegestane vergoeding van buitengerechtelijke incassokosten, zoals is bepaald in en wordt berekend conform het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten, voor zover het openstaand bedrag – na het intreden van het verzuim – niet alsnog na aanmaning binnen veertien dagen gerekend vanaf de dag liggende na de dag van aanmaning door de Opdrachtnemer wordt voldaan;
    • voor zover de Opdrachtgever niet handelt als Consument, maakt de Opdrachtnemer in afwijking van artikel 6:96 lid 5 van het Burgerlijk Wetboek en tevens in afwijking van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten aanspraak op een vergoeding en betaling van de buitengerechtelijke (incasso)kosten, welke nu alsdan worden als volgt worden vastgesteld:
      • Over de eerste Euro 10.000,00: 15%;
      • Over het meerdere tot Euro 25.000,00:10%;
      • Over het meerdere tot Euro 50.000,00: 5%;
      • Met een minimum van Euro 250,00.
  5. Indien het de Opdrachtnemer aantoont hogere kosten te hebben gemaakt, komen ook deze voor vergoeding in aanmerking.
  6. Indien de financiële positie en/of het betalingsgedrag van de Opdrachtgever naar het oordeel van de Opdrachtnemer daartoe aanleiding geeft, is de Opdrachtnemer gerechtigd van de Opdrachtgever te verlangen dat deze onverwijld (aanvullende) zekerheid stelt in een door de Opdrachtnemer te bepalen vorm en/of een voorschot geeft. Indien de Opdrachtgever nalaat de verlangde zekerheid te stellen, is de Opdrachtnemer gerechtigd, onverminderd haar overige rechten, de verdere uitvoering van de Overeenkomst op te schorten en is al hetgeen de Opdrachtgever aan de Opdrachtnemer uit welke hoofde dan ook verschuldigd is, direct opeisbaar.
  7. Iedere betaling door de Opdrachtgever strekt allereerst tot voldoening van de verschuldigde rente(n) en pas daarna tot voldoening van de op de invordering vallende kosten. Pas na voldoening van deze bedragen strekt enige betaling door de klant tot voldoening van de openstaande hoofdsom.
  8. De Opdrachtnemer kan de in het kader van de Overeenkomst ontvangen of gegenereerde zaken, vermogensrechten, gegevens, documenten, databestanden onder zich houden, ondanks een eventueel bestaande verplichting tot afgifte, totdat de Opdrachtgever alle aan de Opdrachtnemer verschuldigde bedragen betaald heeft.
Artikel 12. Klachten
  1. Klachten over de werkzaamheden die verricht zijn, dienen door de Opdrachtgever direct aan de Opdrachtnemer en in ieder geval binnen 8 dagen na de dag dat de klacht is ontstaan, kenbaar te worden gemaakt. De Opdrachtgever zal in eerste instantie de klacht mondeling toelichten en bespreken met de Opdrachtnemer. Mocht dit niet mogelijk zijn dan dient de Opdrachtgever de formulering van de klacht zo gedetailleerd mogelijk (en de tekortkomingen) te beschrijven, zodat de Opdrachtnemer in de gelegenheid is adequaat te reageren. Klachten die te laat worden ingediend, kunnen niet in behandeling worden genomen. Het in behandeling nemen van de klacht betekent niet dat de Opdrachtnemer erkent dat de verrichte werkzaamheden gebrekkig zijn.
  2. Na het indienen van de klacht krijgt de Opdrachtnemer de gelegenheid om de gronden van de klacht te onderzoeken en zo nodig de gelegenheid om alsnog de overeengekomen werkzaamheden te verrichten.
  3. Indien het alsnog verrichten van de overeengekomen werkzaamheden niet meer mogelijk is of niet meer zinvol is, zal de Opdrachtnemer slechts aansprakelijk zijn tot de grenzen van artikel 14 van deze algemene voorwaarden.
  4. Klachten ten behoeve van mediation: https://mfnregister.nl/login-registermediator/klacht-mfn-registermediator/
Artikel 13. Opzegging
  1. De Opdrachtnemer is bevoegd de Overeenkomst op te zeggen, indien de Opdrachtgever de verplichtingen uit de overeenkomst niet nakomt.
  2. De Opdrachtnemer is tevens bevoegd de overeenkomst op te zeggen indien zich omstandigheden voordoen die van dien aard zijn, dat nakoming van de overeenkomst onmogelijk is of naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid niet langer kan worden gevergd, dan wel indien zich anderszins omstandigheden voordoen welke van dien aard zijn, dat ongewijzigde instandhouding van de overeenkomst in redelijkheid niet mag worden verwacht.
  3. Indien tot (tussentijdse) opzegging is overgegaan door de Opdrachtgever, heeft de Opdrachtnemer recht op vergoeding van het aan haar zijde ontstane en aannemelijk te maken bezettingsverlies, alsmede van additionele kosten die zij redelijkerwijs moet maken ten gevolge van de vroegtijdige beëindiging van de Overeenkomst, waaronder begrepen de kosten van onder aanneming.
  4. In geval van liquidatie, van (aanvrage van) surseance van betaling of faillissement, van beslaglegging – indien en voor zover het beslag niet binnen 3 maanden is opgeheven – ten laste van de Opdrachtgever, van schuldsanering of een andere omstandigheid waardoor de Opdrachtgever niet langer vrijelijk over zijn vermogen kan beschikken, staat het de Opdrachtnemer vrij om de overeenkomst terstond en met directe ingang op te zeggen, zonder enige verplichting tot betaling van enige schadevergoeding.
  5. De Opdrachtnemer behoudt in alle gevallen van (tussentijdse) opzegging aanspraak op betaling van de facturen voor door haar tot dan toe verrichte werkzaamheden. Voor zover overdracht van werkzaamheden aan de Opdrachtgever of aan door de Opdrachtgever aangewezen derden extra kosten voor de Opdrachtnemer met zich meebrengt, worden deze aan de Opdrachtgever in rekening gebracht.
Artikel 14. Aansprakelijkheid en verjaring
  1. De Opdrachtgever vrijwaart de Opdrachtnemer tegen alle aanspraken van derden, de door de Opdrachtnemer in verband daarmee gemaakte kosten inbegrepen, die samenhangen met de voor de Opdrachtgever verrichte werkzaamheden, tenzij er sprake is van opzet of grove schuld zijdens de Opdrachtnemer.
  2. Iedere aansprakelijkheid van de Opdrachtnemer en van de aan haar verbonden natuurlijke en rechtspersonen is in haar totaliteit beperkt tot het bedrag dat in het desbetreffende geval op grond van de beroepsaansprakelijkheidsverzekering van de Opdrachtnemer wordt uitbetaald.
  3. Inzage in de polis kan desgevraagd door de Opdrachtgever worden verkregen op het kantoor van de Opdrachtnemer.
  4. Indien en voor zover om welke reden dan ook geen uitkering krachtens genoemde verzekering plaatsvindt, is iedere aansprakelijkheid beperkt tot een bedrag van € 500, – per opdracht of indien het door de Opdrachtnemer voor de betreffende opdracht in rekening gebrachte honorarium hoger mocht zijn, tot het bedrag van dat honorarium.
  5. Onverminderd het bepaalde in artikel 6:89 van het Burgerlijk Wetboek, vervalt het recht op schadevergoeding in ieder geval twaalf maanden na de gebeurtenis waaruit de schade direct of indirect voortvloeit en waarvoor de Opdrachtnemer aansprakelijk is.
Artikel 15. Overmacht
  1. De Opdrachtnemer is niet gehouden tot nakoming van enige verplichting, indien zij daartoe gehinderd wordt door een omstandigheid die niet te wijten is aan schuld, noch krachtens de wet, een rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen die voor haar rekening komt/komen.
  2. Onder overmacht wordt verstaan: staking, diefstal, overheidsmaatregelen, brand, computerdefecten, stroomstoring, internetstoring, weersinvloeden, verlies van gegevens, oorlog, waterschade, ziekte en persoonlijke omstandigheden, waaronder familieomstandigheden van de natuurlijke persoon die namens de Opdrachtnemer de overeenkomst uitvoert.
  3. Beide partijen kunnen gedurende de periode van de overmacht de verplichtingen uit de Overeenkomst opschorten. Indien deze periode langer duurt dan 2 maanden heeft elke partij het recht om de overeenkomst te ontbinden, zonder verplichting tot vergoeding van schade aan de andere partij.
  4. Voor zover de Opdrachtnemer bij het intreden van overmacht inmiddels gedeeltelijk haar verplichtingen uit de overeenkomst is nagekomen of deze zal kunnen nakomen en aan het nagekomen dan wel na te komen gedeelte zelfstandige waarde toekomt, is de Opdrachtnemer gerechtigd om het reeds nagekomen dan wel na te komen gedeelte separaat te factureren. De klant/Opdrachtgever is gehouden deze factuur te voldoen als zijnde het een afzonderlijke overeenkomst.
Artikel 16. Geheimhouding
  1. Tenzij enige wetsbepaling, voorschrift of andere (beroeps)regel hen daartoe verplicht, zijn beide partijen verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij in het kader van hun Overeenkomst van elkaar of uit andere bron hebben verkregen. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de andere partij is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie. De partij die vertrouwelijke informatie ontvangt, zal deze slechts gebruiken voor het doel waarvoor deze is verstrekt.
  2. De Opdrachtnemer verwerkt de persoonsgegevens in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensverwerking (AVG). De privacyverklaring van de Opdrachtnemer is te vinden op www.bizondermediation.nl.
Artikel 17. Intellectuele eigendom
  1. De Opdrachtgever vrijwaart de Opdrachtnemer voor aanspraken van derden voor wat betreft rechten van intellectuele eigendom op door de klant verstrekte materialen of gegevens, die bij de uitvoering van de Overeenkomst worden gebruikt.
  2. De Opdrachtnemer behoudt zich alle rechten van intellectuele eigendom voor met betrekking tot producten van de geest welke zij gebruikt of heeft gebruikt en/of ontwikkelt en/of heeft ontwikkeld in het kader van de uitvoering van de Opdracht en ten aanzien waarvan zij de auteursrechten of andere rechten van intellectuele eigendom heeft of geldend kan maken.
  3. De Opdrachtnemer verleent aan de Opdrachtgever het recht om materialen die ter beschikking zijn gesteld, te gebruiken voor het (uitsluitende) doel waarvoor deze aan de klant ter beschikking zijn gesteld, doch slechts nadat de klant aan al zijn (betalings)verplichtingen uit hoofde van de overeenkomst heeft voldaan.
  4. Vermeldingen van naam, logo’s, e.d. op ter beschikking gestelde materialen mogen door de Opdrachtgever niet aangepast of verwijderd worden. Het is de Opdrachtgever tevens verboden producten, werkwijzen, adviezen, alles in de ruimste zin des woords, te openbaren of te exploiteren zonder schriftelijke toestemming van de Opdrachtnemer. De Opdrachtgever heeft het recht de schriftelijke documenten te vermenigvuldigen voor gebruik binnen zijn eigen organisatie.
Artikel 18. Vernietiging van dossier
  1. Het met de opdracht gevormde dossier zal gedurende zeven jaar na het einde van de opdracht digitaal worden bewaard. Daarna wordt het dossier vernietigd.
Artikel 19. Toepasselijk recht en bevoegde rechter
  1. Op de Overeenkomst tussen de Opdrachtnemer en de Opdrachtgever, met inbegrip van de totstandkoming en uitvoering daarvan en eventueel daarmee samenhangende geschillen, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
  2. Alle geschillen tussen de Opdrachtnemer en de Opdrachtgever zullen bij uitsluiting worden voorgelegd aan de Nederlandse rechter in het arrondissement waar de Opdrachtnemer gevestigd is, dan wel – indien de Opdrachtgever een Consument is – het arrondissement waar de Opdrachtgever gevestigd is.
  3. Alvorens partijen het geschil bij de rechter voorleggen zullen zij eerst mediation/bemiddeling doorlopen.
  4. Deze algemene voorwaarden zijn ingegaan op d.d. 6 april 2021 en te vinden op www.bizondermediation.nl.